Livsstil,  Mode,  Skönhet

Michael Ginnerskov Jensen Tar Sig An Modebranschen

Allt som får får mig att vilja veta mer är intressant i mina ögon och idag är det Michael Ginnerskov Jensen som tar sig an modebranschen. Ni vet att när jag hittar något bra eller någon som fångar mitt intresse inom mode och livsstil måste jag såklart shout it out! Men vad krävs det egentligen för att lyckas på marknaden? Häng kvar så gräver vi djupare tillsammans.

Så vi har fått en ny spelare vid pokerbordet. Okej, inte riktigt men lite riskfyllt skulle jag säga att det är. Inte för att Michael Ginnerskov Jensen inte har koll på läget utan för att modebranschen är somewhat risky business. Det verkar dock vara något speciellt med hans vision och konceptet som han har tagit fram.

En ny utmaning för Michael Ginnerskov Jensen

Att ta sig an modebranschen är en utmaning. Det finns mycket och vi är kräsna, am I right? Särskilt när en entreprenör går från IT till mode och shopping. Så varför verkar det funka i det här fallet?

Som företagare lär du dig mycket, oavsett vilken bransch du är i. Det är kunskap som kommer hjälpa dig även om du bestämmer dig för att gå i en ny riktning eller bara lägga till en ny nisch till din business.

Men du och jag vet att entreprenörer tycker om den här spänningen att ta sig an något nytt. Och det är precis vad den här entreprenören har gjort.

Det är något som driver entreprenörer: att ta en bransch och tillföra något nytt. Att sen bygga upp ett företag, få se det växa, få vingar och bli vuxet är den största delen av hela glädjen – eller kicken så att säga.

Därför tycker företagare som Michael Ginnerskov Jensen att det är värt risken. Och det verkar klart att strategi är närvarande i hans nya äventyr.

Att göra det personligt är den största utmaningen

Michael Ginnerskov Jensen - En ny utmaning

Att kunna vara alla till lags är svårt, omöjligt faktiskt. Särskilt när det kommer till mode. Därför gillar jag tanken bakom Michael Ginnerskov Jensens koncept jättemycket. Fokusen är inte på att alla ska vara nöjda utan på att leverera något av värde som de flesta kan ha nytta av.

Det är ett koncept där människor med olika personligheter kan shoppa mode och skönhet till billigare priser. Du hittar märkesprodukter med allt från sport till färgrik makeup och väskor av hög kvalité.

Tänk Estée Lauder mascaror, Bourjois rouge (min favorit!), Helena Rubinstein krämer, Shiseido foundations, Michael Kors klockor och adidas snyggaste klassiker.

En sak är säker: det är inte billigt att ta hand om sig själv som tjej eller kvinna och vi är väldigt olika — unika på vårt eget sätt. Det går inte att veta vad exakt alla vill ha. Men det finns något som de flesta människor tycker om och det är att få känna sig speciella.

Jag vet inte med er men jag vill gärna känna en längtan efter min vara när jag shoppat online. Och när jag har längtat (och ibland drömt om det jag beställt 😂) vill jag såklart känna mig nöjd när jag får hem det jag beställt.

Det är lättare med kända varumärken

Det är alltid lättare att känna sig nöjd när man får hem något som är från ett känt märke tycker jag. Självklart kan det bli fel men chansen är större att jag faktiskt får det jag har tänkt.

Material, hållbarhet, rätt färger – ja det är mycket som avgör om jag ska shoppa från samma butik igen. När jag istället beställer något från ett märke som jag inte känner till sen innan är det alltid mer av en chansing.

Vad tycker ni? Jag är säker på att ni förstår vad jag menar 😊

Så, ja, det blir lättare att ta sig an en ny utmaning inom modeindustrin om konceptet är rätt. Med det som jag har fått veta hittills känns det logiskt att ta en risk här.

Varför ger sig Michael Ginnerskov Jensen in i modebranschen just nu?

Många hade tvekat inför att ge sig in i “gamet” och spela på spelplanen med shoppingjättarna. Det verkar finnas nästan för mycket på nätet idag så behöver vi verkligen ett till företag att välja på?

Det är här det blir mer intressant. Vi tröttnar nämligen på många av de online butikerna som finns efter ett tag. De som håller sig flytande gör det tack vare att de är sååå bra. De sätter kundernas behov först och testar sig fram, samt är villiga att ändra på ett koncept om det inte fungerar.

Det är vad det hela handlar om: att kunna anpassa sig och ändra riktning när det behövs .

Mycket handlar även om att testa marknaden genom att göra olika marknadsundersökningar, fråga potentiella kunder och även kunna känna igen vem ens kunder är.

Vår hjärna behöver uppleva nya saker.

Det är alltid spännande när vi ser något nytt. Det har mycket att göra med att vi människor behöver uppleva nya saker. Så det handlar lika mycket om nya koncept och nya varumärken som det gör om att förnya existerande koncept.

En så enkel sak som att byta design på hemsidan, lägga till en ny kategori och uppdatera produkter regelbundet håller företaget nytt och fräscht.

Så är vi på väg att se en ny butikstjärna lysa på nätet. Det återstår att se men det finns utan tvekan en stor chans för det.